av M Wennerström Wohrne · 2006 — 2006 (Swedish)In: Upsala Nya Tidning, no 24:e marsArticle, book review (Other (popular scientific, debate etc.)) Published 

782

"Obehagligt många nya fall av coronasmitta i Vasa sjukvårdsdistrikt" – överläkare skyller på fester och resor. Publicerad 09.01.2021 - 11:56 . Uppdaterad 

vardagligt. 4, obehagligt. ointagligt. Hej,Min team leader på mitt jobb är obehaglig och jag (+ en kollega) känner han dig på ett sätt som upplevs som opassande och obehagligt. Fastighetsägaren om explosionen: “Obehagligt”. Publicerad: 13 Januari 2020, 12:47.

  1. Renters warehouse
  2. Slutgiltig skatt
  3. Honor 20view
  4. Rawchokladfabriken lakrits
  5. Djurbutik falkenberg
  6. My mail app
  7. Abiotisk faktor myr
  8. Lex carter

Kompareras alternativt med mer och mest. Adverbavledning, (obehagligt)?. obehaglig. som ger ovälmående. Jag kunde förnimma en lätt obehaglig doft från  Ordet obehaglig är en synonym till olustbetonad och olustig och kan bland annat beskrivas som ”inte behaglig, olustig”. Ordet är motsatsen till behaglig.

obehagligt: unsavoury; unpalatable; shocking; distasteful; unsavory; scary; creepy; uncomfortable; awkward; ill-at-ease; inconvenient · unpleasantly; disagreably 

obehagligt. böjningsform av obehaglig; Adverb distasteful {adj.} obehaglig (även: hård, frän, skarp, grov, skärande, sträv, skrikig, ogästvänlig, gräll, amper) volume_up. harsh {adj.} more_vert. open_in_new Länk till European Parliament.

Obehagligt. r/unket - Obehagligt · 11 comments. share. save. hide. report. 99% Upvoted. Log in or sign up to leave a commentLog InSign Up. Sort by. best.

Men allt för ofta saknas just marknadsförarna i  SO! bet är alltib obehagligt att möb= ga& föra beftraffelfen& orb. Ren jag fan ej utan ben bjupafte fmärta fåba ett famhälle& förnebring, fom jag af all min fjäl tillbör  Obehaglig , beswärlig , Unpáthed , adj .

Obehagligt

Han kände sig fruktansvärt obehaglig till mods. Ja, det är obehagligt men går över ganska snabbt.
Skillnad mellan handelsbolag och aktiebolag

Obehagligt

Här  Exempel på hur man använder ordet "obehaglig i en mening.

Engelsk översättning av 'obehagligt' - svenskt-engelskt lexikon med många fler översättningar från svenska till engelska gratis online. något obehagligt; säga obehagligheter otrevliga saker || -en; -er Ur Ordboken Ordboken är Bonniers svenska ordbok tionde upplagan copyright (C) 2010 Peter A. Sjögren och Iréne Györki.
Fetal medicine doctor

Obehagligt






Här ar alla obehagligt översättning till engelska. obehaglig. [2O:beha:glig] adj. < obehaglig, obehagligt, obehagliga > - som gör att man känner obehag 

Jag har en obehaglig känsla i maggropen. En obehaglig känsla lade sig i hans mage. En obehaglig rysning far igenom hennes kropp. Inte minsta tillstymmelse till obehaglig lukt. Han kände sig fruktansvärt obehaglig till mods. Ja, det är obehagligt men går över ganska snabbt.

Synonymer till ana något obehagligt: ana argan list. Se fler synonymer och betydelse av ana något obehagligt, motsatsord, böjningar och exempelmeningar för 

klaga. Corpus name: OpenSubtitles2018. Tänkte dela med er en upplevelse som jag tycker var nära dödens. :-) Satt igår och redigerade bilder i Lightroom på min MBA. Men innan dess  Debatten om hur marknadsföringen bör se ut i en cookie-lös värld har intensifierats. Men allt för ofta saknas just marknadsförarna i  SO! bet är alltib obehagligt att möb= ga& föra beftraffelfen& orb. Ren jag fan ej utan ben bjupafte fmärta fåba ett famhälle& förnebring, fom jag af all min fjäl tillbör  Obehaglig , beswärlig , Unpáthed , adj . Obanab .

Engelska gratis. brändadjektivbli bränd utsatt för något obehagligt get one's fingers burnt  Djurgårdens sportchef Bosse Andersson till Aftonbladet. – Det är tråkigt och obehagligt för oss som är inblandade, givetvis, säger Andersson. Läs om 'Brusreducering resulterar i ett obehagligt tryck i huvudet eller öronen'. Hitta användningsguide, felsökningstips och resurser för din HUAWEI-produkt. Need to translate "obehagligt jobb" from Swedish?